Nick Sinke directeur Industrieel Museum

Geschreven op: 14 juni 2024 | Terug naar het overzicht

Het Industrieel Museum Zeeland heeft Nick Sinke aangesteld als nieuwe directeur. Met deze benoeming zet het museum een belangrijke stap in de verdere professionalisering van de organisatie en de uitbreiding van het museum. In de toekomstvisie van het museum wordt niet alleen aandacht besteed aan de rijke industriële geschiedenis van Zeeland, maar ook aan hedendaagse en toekomstige ontwikkelingen binnen de Zeeuwse industrie. Dit zal bijdragen aan zowel de groei van de collectie als de aantrekkingskracht van de organisatie zelf.
De huidige organisatie zal verder geprofessionaliseerd worden om de toekomst van het museum veilig te stellen. De aanstelling van Nick Sinke als directeur is hierin een eerste, belangrijke stap.
Nick Sinke, geboren en getogen in Zeeuws-Vlaanderen, brengt een schat aan ervaring mee uit de gastvrijheidsindustrie. Hij heeft gedurende zijn carrière zijn commerciële, organisatorische en contactuele vaardigheden verfijnd en uitgebreid. Sinds 2010 is hij directeur en eigenaar van de biologische kruidenboerderij en het plantaardige laboratorium Biosfeer Groede.
Een helder doel is dat de provincie Zeeland, de gemeente Terneuzen, de medewerkers en de bezoekers veel profijt hebben van de komst van de nieuwe directeur. Nick Sinke brengt expertise en een frisse visie die zullen bijdragen aan de verdere groei en financiële stabiliteit van het museum. Zijn ervaring in de gastvrijheidsindustrie betekent dat hij sterke relaties kan opbouwen met sponsoren, donateurs en andere partners, wat resulteert in meer financiële ondersteuning en samenwerkingsmogelijkheden. Daarnaast zal de professionalisering van het industrieel museum leiden tot een efficiënter en effectiever functionerende organisatie, wat de algehele bezoekerservaring ten goede zal komen.
Over zijn nieuwe rol bij het Industrieel Museum Zeeland zegt Nick Sinke: "Ik kijk ernaar uit om te werken aan de verdere groei, financiële slagkracht en doorontwikkeling van het museum. Ik wil ervoor zorgen dat het museum, het bestuur en het team vrijwilligers in de toekomst kunnen profiteren van al mijn ervaringen. Daar ga ik, hopelijk voor een langere tijd, hard voor werken."
Met vertrouwen in de toekomst en een sterke focus op groei en innovatie, is het Industrieel Museum Zeeland klaar voor een nieuw tijdperk onder leiding van Nick Sinke.