Provinciale bijdrage voor ons museum

Geschreven op: 15 september 2023 | Terug naar het overzicht

De vrijwilligers van het Industrieel Museum Zeeland in Sas van Gent werden afgelopen woensdag verrast met een bezoek van gedeputeerde Harry van der Maas. Bij zijn kennismakingsbezoek aan het museum, dat sinds 2015 het heden en verleden van de Zeeuwse Industrie op interactieve wijze tentoonstelt, werd Van der Maas bijgepraat over het museum dat bijna volledig op vrijwilligers draait. Zijn interesse ging met name uit naar de samenwerking van het museum met onderwijsorganisaties met als doel jeugd te interesseren voor techniek. Het museum richt zich al sinds de opening mede op deze jongere doelgroep en wil dat zeker in de toekomst verder uitbreiden. Verder werd Van der Maas bijgepraat over de uitbreidingsplannen die het museum heeft om binnen het thema energietransitie een nieuwe expositieruimte in te richten. Bij het bezoek overhandigde Van der Maas een symbolische cheque van 94.500 euro aan het Industrieel Museum Zeeland. Deze subsidie van de provincie Zeeland wordt gebruikt om de vrijwilligersorganisatie verder te professionaliseren.