IMZ in het nieuws!

Geschreven op: 7 augustus 2023 | Terug naar het overzicht

Tentoonstelling Technisch Lego: Lego Challenge

Van 26 juli t/m 6 augustus werd er een speciale tentoonstelling georganiseerd in het Industrieel Museum Zeeland. Technisch Lego bracht in elke techneut weer het kind naar boven in ons museum. Maar ook voor andere belangstellenden was het leuk om de mogelijkheden van het Deense techniekspeelgoed van dichtbij te zien.

Aloys Sponselee, een enthousiast technisch Lego bouwer uit Sas van Gent, stelde een aantal van zijn mooiste modellen ten toon, maar nodigde de bezoeker ook uit om zelf aan de slag te gaan. Op alle dagen van de tentoonstelling was  Aloys zelf aanwezig. Hij bouwde daar ook aan zijn model van de Space Shuttle Discovery en gaf hij op alle dagen drie presentaties en workshops over het bouwen met technisch Lego. Daarnaast kon je zelf de lego challenge aangaan en zo kans maken op enkele lego-sets.

ddddddddddddd
Bron: https://www.avs.be/artikels/industrieel-museum-zeeland-toont-opmerkelijke-collectie-lego-a87318