Opening wisseltentoonstelling

Geschreven op: 30 maart 2023 | Terug naar het overzicht

Op 24 maart is de nieuwe tijdelijke tentoonstelling "Van Keutel tot Korrel" geopend. De opening werd omlijst door een levendige presentatie van Gijsbrecht Gunter van Yara. Dhr. Gunter en wethouder de Buck hebben daarna gezamenlijk het lint doorgeknipt.

“Van Keutel tot Korrel” is een interessante expositie over de ontwikkeling van meststoffen in de landbouw van de prehistorie tot nu. Dat biedt veel verrassende inkijkjes in de interactie tussen samenleving, landbouw en later de industrie in de Kanaalzone.

Kunstmest heeft een enorme invloed op de gemeenschap: positief omdat er voldoende voedsel geproduceerd kan worden. Negatief door de introductie van veel stikstof in de omgeving en het enorme gasverbruik bij de productie.