Ambachtsshool

Geschreven op: 27 september 2022 | Terug naar het overzicht

AmbachtsschoolVoor een nieuwe expositie willen we terug naar de tijd van de oude Ambachtsschool.

Tussen 1877 tot 1913 werden er in Zeeland op veel plaatsen ambachtsscholen opgericht om aan de vraag voor van vakmensen in de regio te voldoen. Veel Zeeuwen hebben op die school een vak geleerd als smid, bankwerker, instrumentmaker, timmerman, schilder etc. In 1968 werd dit schooltype omgedoopt tot Lagere Technische School om later op te gaan in het VMBO.

Graag willen we in contact komen met mensen die herinneringen hebben aan de ambachtsschool. Heeft u diploma’s, getuigschriften, werkschriften, tekeningen, leerboeken of werkstukken die als onderdeel van de opleiding zijn gemaakt in uw bezit? Wilt u die tijdelijk beschikbaar stellen voor deze tentoonstelling? Of heeft u verhalen en anekdotes van uw tijd op de ambachtsschool? Neem dan contact op met conservator@industrieelmuseumzeeland.nl