Nieuwe tijdelijke tentoonstelling nadert voltooiing.

Geschreven op: 30 september 2020 | Terug naar het overzicht

De tijdelijke tentoonstelling prikklokken met het thema “De ontwikkeling van de Arbeidstijdmeting” nadert voltooiing. De expositie is toegankelijk voor het publiek vanaf 18 oktober 2020. Het Industrieel Museum Zeeland heeft een bijzondere verzameling mechanische en elektronische prikklokken opgebouwd. Die willen we graag tonen aan het publiek .
Een groot aantal exemplaren zijn geschonken door een tijdmanagementsbedrijf uit Utrecht. (Atimo Personeelstechniek).
Een team van het museum onder leiding van conservator Bert van Zandvoort is al enige tijd bezig met de opbouw van een tijdelijke tentoonstelling. De collectiestukken schoongemaakt en waar mogelijk gerenoveerd.
Ook landelijk is de bijzondere waarde van de verzameling herkend. Die komt tot uitdrukking in de toekenning van de Willem Wolff prijs 2020. De uitreiking van die prijs vindt plaats bij de opening van de expositie op 17 oktober (voor genodigden).

foto: Gerard Hermans