Kunst en Cultuur brengen ons de glimlach terug op het gezicht

Geschreven op: 12 augustus 2020 | Terug naar het overzicht

Bovenstaand citaat van Nynke van der Ploeg weerspiegeld de atmosfeer tijdens de opening van de tentoonstelling "Gereedschap anders Gezien".

Op zaterdag 8 augustus, op een snikhete middag, is de tentoonstelling van Ton Koops geopend in ons museum. De opening werd verricht door Nynke van der Ploeg, de kersverse directeur van Toonbeeld, en Luc de Meijer, directeur van ons museum. Bij de opening ontving Ton een kruiwagen met oud gereedschap uit het depot van het museum.

Ton Koops bouwt kunstwerken op uit oude gereedschappen en roestvrij staal. De kern van dit werk is hoe je oud gereedschap in een totaal nieuwe context kunt plaatsen en toch dat gereedschap de hoofdrol te laten spelen. Het werk heeft een industriële uitstraling en past daarom goed bij het Industrieel Museum Zeeland. Ton vertelde tijdens zijn toelichting dat hij zich als kunstenaar thuis voelt in het museum.

Wilt u dit werk komen bewonderen? Tickets voor de tentoonstelling kunnen vooraf aangekocht worden via https://industrieelmuseumzeeland.nl/kaartverkoop/
Op zondag 6 en 20 september is Ton Koops in ons museum, deze twee zondagen komt hij persoonlijk toelichting geven over zijn expositie!