Industrie en haven in één dag!

Geschreven op: 26 november 2019 | Terug naar het overzicht

Op zoek naar een unieke groepsdaguitstap in Zeeland? Bezoek het stoerste museum van Nederland, het Industrieel Museum Zeelanden combineer dit met een bezoek aan het interessante, interactieve haveninformatiecentrum Portaal van Vlaanderen. Een perfecte combinatie voor een leuke dag uit!

Het Industrieel Museum in Sas van Gent vertelt over 100 jaar industrie, hoe de industrie zich door de jaren heen heeft ontwikkeld en wat dit heeft betekend voor Zeeland. Indrukwekkende machines staan tentoongesteld en de historie komt tot leven. In de vaste collectie van het Industrieel Museum Zeeland kom je de (Zeeuwse) Industrie in alle aspecten tegen.

Dichter bij de haven kun je niet komen! Een bezoek aan het Portaal van Vlaanderen is een belevenis voor iedereen. Hoe wordt een binnenvaartschip of een zeeschip door een sluis geloodst? Hoe wordt een sluis bediend? Wat gebeurt er bij het schutten van schepen? Wat is de rol van een havenmeester of van een loods? Bij een bezoek aan het haveninformatiecentrum krijg je antwoord op deze en vele andere vragen. Ga mee op een rondleiding onder begeleiding van een gids over het gigantische sluizencomplex. Ontdek de werking van een sluisbrug in de 18 meter diepe brugkelder en bezoek het uitkijkpunt met uitzicht op één van de grootste sluizen ter wereld, die op dit moment gebouwd wordt in Terneuzen. Een fantastisch project waar we onze bezoekers graag over vertellen.

Praktisch
Dit arrangement is zeer geschikt voor groepen en busreizen. Het arrangement kan in overleg geheel naar wens worden samengesteld.
Informeer naar de mogelijkheden voor uitbreiding met lunch of diner. Wij kunnen u informeren over de leuke horecagelegenheden bij ons in de buurt. Beide musea zijn toegankelijk voor mensen met een fysieke beperking en beschikken over een aangepast toilet. De rondleiding over het sluizencomplex is moeilijk toegankelijk voor mensen met een fysieke beperking.

Info en boekingen
Industrieel Museum Nederland

+31 (0) 115 69 09 85, info@industrieelmuseumzeeland.nl

Portaal van Vlaanderen
+31 (0) 115 61 62 68, info@portaalvanvlaanderen.nl

Het Industrieel Museum Zeeland bedankt:
Wilt u het museum ook steunen? Klik dan hier!

• Mammoet
  • Yara