Demodoedag 26 oktober

Traditiegetrouw organiseert het Industrieel Museum Zeeland in Sas van Gent in de herfstvakantie een activiteitendag voor de jeugd. Ditmaal heeft het museum op dezelfde middag nog ondersteunende attracties ingericht, meer geschikt voor de volwassen bezoeker. Op deze wijze verzorgen de vrijwilligers van het museum een ontzettend leuke en gevarieerde afsluiting van deze schoolvakantie.
De jonge bezoekers kunnen zich komen vermaken aan de knutseltafels. Daar kunnen kinderen tot 8 jaar een houten radarbootje bouwen. Voor de oudere kinderen ligt de uitdaging in het bouwen van een bibberrobot.
Uiteraard kunnen de kinderen ook verder gaan knutselen met de 3D-pennen in het 3D-Doe lab. De Doe-Dozen speurtocht voor de jonge bezoekers heeft ook enkele totaal vernieuwde opdrachten. Deze laatste onderdelen zijn beschikbaar voor bezoekers op alle openingsdagen.
De volwassen bezoekers kunnen de schaalmodellen van vrachtauto’s en bouwvoertuigen bewonderen. De modellen worden eenmalig tentoongesteld door de RC Zeeuws-Vlaamse Trucker Groep uit Sint Jansteen. Deze prachtige modellen zijn zeker de moeite waard om te komen bekijken. Enkele van de modellen kunnen en mogen ook door kinderen bediend worden. Dat is extra leuk.
Deze dag valt samen met de voorlaatste tolvrije dag van de Westerscheldetunnel. Ook traditioneel is dat dan  de historische motoren van de museumcollectie weer worden gestart door onze vrijwilligers. Het geluid van de ronkende motoren en de geur van warme smeerolie dragen bij aan een passende omlijsting van de modellenexpositie.