In onze nieuwe nieuwsbrief brengen wij u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rond het Industrieel Museum Zeeland.
Zoals de meeste onder jullie, tijdens de open middag hebben gezien, staan de staalconstructie en de loopbrug er.Op dit moment zijn de vrijwilligers  in samenwerking met de firma Peter Obrie de balken aan het plaatsen. Ze hopen dit werk rond half juni afgerond te hebben.Verder hebben de vrijwilligers de toiletunit betegeld, waardoor de loodgieter nu kan starten met het plaatsen van de toiletten.

Tijdens de open middag zijn er weer enkele vrijwilligers toegetreden tot de bestaande groep. Hier zijn we erg blij om. Binnen afzienbare tijd starten we met een groep vrijwilligers die de collectie stukken gaan omschrijven. Dit is een behoorlijk karwei, zo moet niet alleen het collectie stuk beschreven worden, maar ook, waarvoor werd het gebruikt, met welk doel, waar komt het vandaan, etc.

Bij de open middag waren ook een aantal leden van het Comité van Aanbeveling aanwezig, waaronder Gerard Harten (vertegenwoordiger bedrijven kanaalzone), Ad Louter(Delta), Ben de Reu( afgevaardigde provincie), Jaap Bos (gemeente Terneuzen) en Astrid Ghering namens Zeeland Seaports. Enkele leden namen de taak op zich om de lijst met materialen waar sponsoring voor wordt gezocht  te bespreken met de genodigden. Omdat niet iedereen aanwezig kon zijn op de open middag, is deze lijst alsnog naar de genodigden gestuurd. Deze lijst kunt u ook bekijken op de website http://www.industrieelmuseumzeeland.nl/collectie.

Tijdens de zomermaanden gaan de werkzaamheden gewoon door. Het opknappen van collectiestukken, schilderen, wanden plaatsen, elektriciteit, verwarming etc.