Doe-dozen voor kinderen in de maak!
Niet alleen voor volwassenen is het Industrieel Museum Zeeland heel interessant en een ervaring rijker, maar ook de kinderen worden niet vergeten. Zij kunnen in het museum allerlei opdrachten doen aan de hand van doe-dozen. Er zijn diverse doe-dozen met daarin een aantal opdrachten voor de kinderen die betrekking hebben op het desbetreffende thema. Er zijn bijvoorbeeld opdrachten mbt energie, veiligheid en de werknemer. Lise-Lotte (zij is vrijwilliger en is gestart met het ontwikkelen van de doe-dozen) heeft een gesprek gehad met Annelies Korst van Recht door Zee, waarbij weer allerlei nieuwe ideeën naar voren kwamen. In weer een latere fase is Jos Burm (ook vrijwilliger bij IMZ) er ook bij betrokken geraakt om de opdrachten echt gestalte te geven. Al met al begint het steeds meer vorm te krijgen.
Raboclubkas
In april kon er weer worden gestemd op de diverse deelnemers die meededen aan de Raboclubkas. Het IMZ deed dit jaar voor het eerst mee en hoewel het niet in de top 5 van meeste stemmen staat, is er toch een mooi bedrag verkregen, namelijk 195 euro! Bedankt stemmers, het IMZ is hier heel blij mee!