Opening museum verzet
Het Industrieel Museum Zeeland in Sas van Gent gaat later open dan gepland. Ondanks dat er in de afgelopen maanden hard is gewerkt aan de inrichting van het museum, lopen er toch een aantal zaken uit. Het betreft met name de ontwikkeling van multimediapresen- taties en de omschrijving van de collectie. Het museum opent haar deuren op zaterdag 27 juni.

Voorzitter Frans van den Hemel: "Er is in de afgelopen maanden door de vrijwilligers en betrokken partners keihard gewerkt. We zijn nu op het punt dat de grote collectiestukken zijn geplaatst en de verschillende wanden en elektra zijn gerealiseerd. Vervolgens dient er op het niveau van ieder te plaatsen collectiestuk een vertaalslag plaats te vinden van het museumconcept naar concrete tekst en media. Hier lopen we helaas achter.

Zo dienen er nog een aantal multimediaproducties gemaakt te worden en dienen alle collectiestukken omschreven te worden op tekstborden en diverse presentatiemiddelen zoals videoschermen. Dit vraagt meer tijd dan verwacht. We pakken de tijd die nodig is om het museum in zijn volle glorie af te ronden. Het is belangrijk dat de bezoeker een complete museumervaring mee krijgt."

De opening van het museum is uitgesteld naar zaterdag 27 juni.
De vorderingen zijn te volgen op www.industrieelmuseumzeeland.nl