Nieuwsbrief 17 oktober 2023

Het Industrieel Museum Zeeland heeft een aanbod van activiteiten voor jong en oud in de maand oktober en de herfstvakantie.

In deze nieuwsbrief brengen we deze activiteiten nogmaals onder uw aandacht.

We zijn erg trots dat we de mooie activiteiten voor de jeugd kunnen organiseren. “Dat past goed in de doelstelling van het museum om de belangstelling voor technologie bij de jeugd van alle leeftijden op te wekken met leerzame en interactieve activiteiten.”

Mad Science Show 21 oktober

Op zaterdag 21 oktober is er in ons museum een spectaculaire show waarin allerlei natuurfenomenen van kracht en lucht worden gedemonstreerd.
De professor zal een uur lang met allerlei leuke proefjes laten zien hoe dit in elkaar zit. We gaan op zoek naar de superpower van een vacuüm en hebben een vlammende afsluiting.
Kortom, de professor neemt je mee in een wervelende show over de kracht van lucht.
Kom jij ook? Want dit mag je niet missen! We hanteren normale toegangsprijzen.
Bestel vooraf hier je speciale tickets voor dit evenement. Kies bij stap 1 als datum: zaterdag 21 oktober.
De Mad Science Show start om 14u30.

Hocus Pocus Technolocus 28 en 29 oktober

Wetenschapsgoochelaar Marc Govaert trekt normaal langs scholen met zijn show vol natuurkundige experimenten.
Maar ook in ons museum gaat hij uit zijn koffers vol huis-, tuin- en keukenspullen experimenten toveren die je zelf thuis kan doen en die je helpen de natuur te begrijpen.Aan de hand van allerlei proefjes kom je meer te weten over warmte, lucht, evenwicht en elektriciteit.
Een familievoorstelling waarbij je van de ene verbazing in de andere valt.
Zoals '’Hoe is die te grote ballon in die fles geraakt?'’ of '’Waarom valt een evenwichtskunstenaar niet van zijn koord'’.

Marc Govaert heeft zelf meer dan 30 jaar ervaring in het onderwijs.
Nu trekt hij als '’wetenschapsgoochelaar'’ van school tot school om kinderen warm te maken voor technologie.
Een show die je niet mag missen!
Voor ‘nieuwsgierige aagjes’ van 8 tot 88.
We hanteren normale toegangsprijzen.

Je kan deze show een hele middag beleven op zaterdag 28 oktober en zondag 29 oktober:

13.00 De warmte ontdekken om de stoommachine te begrijpen
14.00 Alles over Elektriciteit om een windturbine te begrijpen
15.00 Spelen met krachten
16.00 De kracht van lucht

Wil je er graag bij zijn? Bestel vooraf hier je speciale tickets voor dit evenement.

Kies bij stap 1 als datum: 28 oktober of 29 oktober

Tunnel tolvrij 28 oktober

De motoren gaan weer draaien.
Traditioneel zullen de vrijwilligers weer de dieselmotoren weer laten draaien op deze zaterdag waarop de Westerscheldetunnel tolvrij is.
De liefhebbers van motor gebrom en de geur van warme smeerolie kunnen weer volop genieten.

Reserveer hier uw kaartjes

Vrijwillligers verwend

Het Industrieel Museum Zeeland wordt volledig bedreven door vrijwilligers. Met hun enorme inzet is het museum een perfect onderhouden, boeiende expositie over de ontwikkeling van de Zeeuwse industrie. Naast informatie, kun je ook zien hoe machines werken: je kijkt er met je handen. Dankzij hun inzet is het museum zo succesvol.

Het bestuur van het museum heeft als blijk van waardering alle vrijwilligers een uitstapje aangeboden naar Hulst. Hierbij is een bezoek gebracht aan het vernieuwde Museum Hulst, gevolgd door een stadswandeling of een excursie in de Basiliek. De dag werd afgesloten met een heerlijk buffet. Veel van de vrijwilligers hebben genoten van een prachtige middag en avond.

Westkade 114
4551 LA Sas van Gent