Nieuwsbrief 20 juli 2023

Graag brengen wij je met onze brief nog even op de hoogte van wat er deze zomer te doen is in ons museum. Misschien is de vakantie een leuke gelegenheid om ons museum weer eens te bezoeken. We verwelkomen je graag en anders in ieder geval een fijne vakantie toegewenst!

LEGO Challenge

Technisch Lego brengt in elke techneut weer het kind naar boven. Maar ook voor andere belangstellenden is het leuk om de mogelijkheden van het Deense techniekspeelgoed van dichtbij te zien. Daarom wordt van 26 juli t/m 6 augustus een speciale tentoonstelling georganiseerd in het Industrieel Museum Zeeland.
Aloys Sponselee, een enthousiast technisch Lego bouwer uit Sas van Gent, stelt dan een aantal van zijn mooiste modellen ten toon, maar nodigt de bezoeker ook uit om zelf aan de slag te gaan.
Op alle dagen van de tentoonstelling, met uitzondering van de donderdagen 27 juli en 3 augustus, is Aloys zelf aanwezig. Hij bouwt daar aan zijn model van de Space Shuttle Discovery. Ook geeft hij op die dagen drie presentaties over het bouwen met technisch Lego. Zo laat hij o.a. zien hoe je zelf modellen kunt ontwerpen en ook hoe je ze kunt besturen. Daarnaast is er ook een speciale Lego Challenge. Daarbij moet een stevige brug gebouwd worden waarover een voertuig kan rijden.
Als klap op de vuurpijl kunnen bezoekers leuke prijzen winnen door puzzelvragen te beantwoorden. Alle reden dus voor jong en oud om te komen kijken.

Het exacte programma vind je hier

Fietstocht

Wil je een bezoek aan het Industrieel Museum Zeeland koppelen aan een fietstocht langs historisch en industrieel erfgoed in de kanaalzone?
We hebben in samenwerking met “Routenetwerk” een fietstocht van 40 km gepubliceerd.
Vanaf de start bij het museum voert de route je over o.a. de Graafjansdijk, langs de gerestaureerde Zwartenhoekse Zeesluis, de nieuwe zeesluis van Terneuzen en de Oostbeer in Philippine. De beschrijving van de route vind je op de site van Routenetwerk.nl

Leukste uitje van Zeeland?!

De ANWB heeft het Industrieel Museum Zeeland genomineerd voor het leukste uitje van Zeeland. Als je vindt dat we inderdaad het leukste uitje zijn van de provincie, dan vragen we je om voor ons te stemmen. Dat kan eenvoudig door op deze link te klikken en de vragen te beantwoorden. De stemming is anoniem, je hoeft geen gegevens achter te laten. Alvast bedankt voor je stem!