Reminder vertelcafe

Op de valreep nog even een reminder voor ons eerste vertelcafé sinds de coronastop:

Vertelcafe 8 juli

De toverlantaarn, het schaduwspel, de phenakistiscoop, de praxinoscoop, het optisch theater, de kinetoscoop, al eeuwenlang zijn mensen geïnteresseerd geweest in het projecteren van beelden. En dan komt er in 1895 de cinematograaf met de eerste bewegende beelden die geprojecteerd worden op een doek. Vanaf dan ontwikkelt zich de film. Aanvankelijk nog zonder geluid, maar vanaf 1927 met audio. En in 1932 de eerste kleurenfilm.
Op woensdag 8 juli om 14.00 uur zal Jan van Delft dit allemaal gaan uitleggen in een vertelcafé ter gelegenheid van de afsluiting van de tijdelijke expositie van filmcamera’s in het Industrieel Museum Zeeland. Tijdens de bijeenkomst zal ook een vroege Nederlandse film vertoond worden. Het laat beelden zien van de inhuldiging van koningin Wilhelmina in 1898.
Kaarten voor het vertelcafe kosten 5 euro, incl koffie/thee. Graag wel even vooraf de kaarten bestellen via onze site.

Westkade 114
4551 LA Sas van Gent